سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ایلان ماسک با اعلام معرفی اپتیموس در 8 مهر: ربات تسلا شما را حیر

ایلان ماسک در جلسه اخیر خود با سهام‌داران تسلا تصویر جدیدی از ربات «اپتیموس» را به نمایش گذاشت و اعلام کرد که رونمایی کامل این محصول در رویداد AI Day این شرکت در تاریخ 8 مهر انجام خواهد شد. او گفت به نظرش مردم از این محصول حیرت‌زده خواهند شد و قرار است با اتفاقات جذابی روبرو شوند.

white

مدیرعامل تسلا در جلسه اخیر خود با سهام‌داران شرکت تصویری از دستان ربات اپتیموس که به شکل قلب درآمده را به نمایش گذاشت و اعلام کرد که برای معرفی کامل این ربات باید منتظر رویداد AI Day در تاریخ 8 مهر (30 سپتامبر) باشیم. در حال حاضر اطلاعات زیادی از اپتیموس در دسترس نیست، اما ماسک گفته این ربات کارهایی را انجام خواهد داد که برای انسان‌ها خسته‌کننده‌اند. ربات تسلا در واقع قرار است همراهی برای انسان‌ها باشد.

ماسک افزود: «فکر کنم مردم در بخش دوم AI Day حیرت‌زده خواهند شد، اما انتهای ماه آینده [میلادی] در این باره حرف می‌زنیم، اتفاقات جذاب زیادی قرار است رخ بدهد.»

ربات تسلا اپتیموس

درباره ربات اپتیموس تسلا چه می‌دانیم؟

ربات تسلا با قد 172 سانتی‌متر و وزن 56 کیلوگرم از همان کامپیوتر Autopilot استفاده خواهد کرد که در خودروهای برقی این شرکت وجود دارد. این سیستم اجازه می‌دهد ربات اشیاء جهان واقعی را تشخیص دهد. البته اپتیموس قرار است حسگرها و عملگرهای مخصوص خودش را داشته باشد.

این ربات می‌تواند 68 کیلوگرم وزنه را در جا بلند کند و حداکثر 20 کیلوگرم بار را جابه‌جا نماید. سرعت حرکت این ربات 2.2 متر بر ثانیه است و دستانی شبیه انسان‌ها دارد و با کمک حسگرهای خود می‌تواند اطرافش را ببیند. ماسک تابستان پارسال درباره اپتیموس گفته بود: «می‌توانید با این [ربات] حرف بزنید و بگویید ‘لطفا به فروشگاه برو و برای من این اقلام را بخر.’»

رویداد AI Day بعدی ابتدا قرار بود در تاریخ 28 مرداد برگزار شود، اما تا 8 مهر به تعویق افتاد تا احتمالا کار روی نمونه اولیه اپتیموس کامل شود. مدیرعامل تسلا در ماه ژانویه گفته بود که این شرکت در سال 2022 تمرکز خود را روی این ربات گذاشته و به آن نسبت به بقیه محصولات اولویت داده است. پیش‌بینی می‌شود که اولین نسخه از اپتیموس در سال 2023 وارد فاز تولید شود.

منبع:

https://digiato.com/article/2022/08/06/tesla-optimus-robot-to-be-unveiled-september-30